Raz do roku cała Europa i reszta ,związana z produktami codziennego użytku od kuchennych akcesoriów po etui na iPhone, kieruje się do Frankfurtu.
Jemy, siedzimy i chowamy tablety do etui często bez głębszych analiz dlaczego ten kolor przypadł mnie do gustu i czemu w większości sklepach "to" jest modne, a "tamto" już jest nie.
Każdy codziennie używa talerzy, kubków, krzeseł o różnych kształtach, kolorach i deseniach. Sztuka użytkowa jest wszędzie.
Mamy rok 2013 i wszystko co jest tworzone do sklepów opiera się na prognozach trendów, od kilku lat wstecz powstają motywy, które będzie konsumował świat.Powszechnie omawia się tendencje w modzie, ale design użytkowy jest dla nas dobrem powszechnym. I to nieprawda, że popularna Ikea kreuje trendy.
Ambiente to największe targi branżowe w Europie. Niemcy jak to Niemcy wszystko tworzą precyzyjnie i konkretnie stawiają na rozmach: 330 tys metrów kwadratowych powierzchni dla wystawców, a ponad 75 % to zwiedzający spoza Niemiec. Dwanaście budynków, które podzielone są na kategorie jak Living, Giving, Dining. Trendwatcher wie konkretnie, który sektor lepiej ominąć, a który cieszy się największym uznaniem.
Każda firma wystawiająca się na takich prestiżowych targach wie jak pokonać kryzys. Niektórzy tak wygrali z bankructwem, a dla innych to była ostatnia deska ratunku. To ważne miejsce dla rozwoju i jak ujęła to w pierwszy dzień nasza polska trendwatcherka " To są Niemcy tu się robi biznes, a nie Mediolan, gdzie w markowych okularach rekreacyjnie się zwiedza.. ".
Targi mają olbrzymią powierzchnię tak , że między sektora są tzw via mobile taśmy jak na większych lotniskach oraz autobusy kursujące pomiędzy obszarem targów. Całości nie da się obejść w jeden dzień, dlatego większość poświęciło cały weekand albo więcej na poznanie nowości w rynku. Oprócz stoisk firmowych był obszar Talents w najważniejszym obszarze 4.0 dla młodych zdolnych. Między halą 8.0 a 9.0 była galeria z wystawą laureatów German Design Award i pokaz przykładowych trendów 2013 w sztuce użytkowej, product design i kolorystyce. Mały trendbook jest w zasięgu mojej ręki, na szczęście moda i sztuka użytkowa przeplatają się. O tym jak powstają trendy i jak szerokie możliwości mają projektanci w kolejnym poście.
Wielkość targów i różnorodność uzmysławiają jak bardzo ważne jest dla kupców znanie rynku. Chociaż czasem miałam wrażenie, że wpadałam do największej Ikei pod Słońcem to na szczęście trafiałam na coś szlachetnego jak ceramika Versace czy niespotykaną kolorystykę u popularnych marek.
Podziękowania dla polskiego przedstawicielstwa Messe Frankfurt za zorganizowanie wyjazdu i intensywne kilka dni ze świadomością, że trzeba być zorientowanym na otaczające zjawiska konsumpcyjne, aby odnieść sukces w każdej branży.
Więcej inforamcji o targach wielu branż we Frankfurcie na stronie http://www.targifrankfurt.pl
oraz na www.ambiente.messefrankfurt.com
fajna relacja :)
OdpowiedzUsuń