poniedziałek, 4 marca 2013

Paris Fashion Week part I


      Ostatnia światowa stolica mody otwiera swe wrota najsmaczniejszymi pokazami, bo według pewnej legendy na każdym torcie powinna być wisienka. Od środy trwa w Paryżu święto mody. Święto, bo każdy związany  przygotowuje się jak na przyjazd najdalszej rodziny, i co najważniejsze  a zarazem kluczowe w tych przygotowaniach,   każdy chce zrobić jak najlepsze wrażenie.   Po co i dla czego ludzie tracą głowę ..                                                

     Moda w Paryżu to nie żart, tylko biznes. Dla projektanta to najważniejszy, może już ostatni przystanek swojej zawodowej żeglugi, a dla osób interesujących się modą ważny punkt szukania szans w biznesie. Przelewa się krew i pot, łzy szczęścia i goryczy,  miliony euro ... Miasto o to dba, bo na całym świecie słynie z najdroższych butków, przyjezdni kreują to co jest majestatycznie prestiżowe. A w czasach konsumpcjonizmu świat to kupuje.



 Dlaczego Paryż jest najważniejszy? Wszystko za sprawą wydarzeń historycznych, dzięki czemu wykreowała się bohema artystów związanych z wysokim krawiectwem i najwyższą jakością ubioru. Nigdzie nie ma tyle miejsc związanych ze sztuką i inspirujących kącików dla artystów. Paryż toleruje szalone osoby, tworzące niezrównany klimat twórczości sztuka dla sztuki. Nigdzie nie odbędzie się potężniejszy pokaz niż w Grand Palais, gdzie tylko Karl   Lagerferld powala sobie na odrobinę szaleństwa. 

 Pokaz w Paryżu to czysty, diamentowy prestiż. Lata pracy i kredytów, zwłaszcza dla osób  zza granicy,  poczucie, że zapraszasz gości do siebie. A nikt, nie wiadomo jak bardzo zapracowany, nie odmówi wypadu do Paryża. To miasto mody otwarte na kreatywność, dlatego korzystając z wykwintnych przestrzeni miasta tworzone są pokazy znanych marek z całego świata m.in. Acne, Vienne Westwood, Loewe, Valentino,  Mianish Aurora a przede wszystkim tych najważniejszych wychowanków Paryża jak Dior, Givenchy, Sonia Rykiel.

Najbardziej ciekawym zjawiskiem jest walka o świat mody Azjatów.  I jako projektantów tak i osób zajmujących się sprawami biznesowymi. Paryż jest modowo doskonały, traktuje 
biznes holistycznie. W najważniejszym parku miasta jest postawiony tymczasowy showroom dla branżowców,  natomiast  w mieście reklamuje się usługami jak doradztwo finansowe w sektorze oraz inwestycje w modzie. Modelki nie cierpią na kiepską pensje, a butiki mają się dobrze. I oby tak zostało do kolejnego święta mody. 
c.d.n.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz