Mamy coraz więcej wydarzeń związanych z modą. Nie da się przeoczyć, że o modzie polskiej mówi się coraz więcej w mediach czy to w poważnym czy w prześmiewczym kontekście. Ale temat istnieje, przeobraża się i tworzy się ku pokrzepieniu młodym, spragnionych pokazów. Oto on! FashionPhilosophy Fashion Week Poland i odbywa się dwa razy do roku zgodnie z sezonowością kolekcji branży odzieżowo-tekstylnej koniec kwietnia oraz październik. Ostatnia edycja już 9-ta z kolei odbyła się w Łódzkiej Strefie Ekonomicznej i jest zapowiedzą jubileuszowej 10. edycji w kwietniu. To najpoważniejsze wydarzenie w branży dlatego warto wiedzieć kilka faktów.
Jeżeli jesteście Drodzy Państwo w temacie sprawdźcie się czy dacie się zaskoczy, a dla tych, co wciąż chcą poznać lepiej istotę wydarzenia zapraszam do zapoznania się z tekstem. Niniejszy post jest wprowadzeniem do cyklu o modzie polskiej zaczynając od FASHION WEEK POLAND.
Level basic cz. I
Polski Tydzień Mody składa się z kliku części:
- Designer Avenue to bardziej prestiżowa rewia pokazów część dedykowana projektantów z ugruntowaną pozycją na rynku i kolekcjami gościnnymi.
-OFF Out of Schedule to pokazy z mniejszym rozmachem i kolekcjami początkujących projektantów, zaczynają się wcześniej ok 10 h rano. ( Na każdą część pokazową trzeba się zgłosić kilka miesięcy wcześniej z konceptem kolekcji zgodnie z wytycznymi organizatorów. Selekcja projektantów pozwala oszacować kto dostanie możliwość zrobienia pokazu za darmo.)
- wydarzeniami towarzyszącymi są konferencje LetThem Know dla osób zajmujących się biznesem (konferencje płatne), wystawa fotografów mody Young Fashion Photographers Now oraz przestrzenią sprzedażową z kolekcjami młodych projektantów i niszowych marek odzieżowych Concept Store and Showroom. Większość wydarzeń ma miejsce w Łódzkiej Strefie Ekonomicznej w takiej konfiguracji:
Level basic część II
Młodzi ludzie żyją w mediach i szybko dowiadują się o wydarzeniach związanych z modą i show-biznesem, łatwo też identyfikują najpopularniejszych projektantów i ludzi branży. To oni wyłapują must-have sezonu i tworzą rozgłos takiemu wydarzeniu przy wzrostowej tendencji zainteresowania modą. Tydzień mody ma zrzeszać media, twórców, kupców i specjalistów od PR po to, by branża rosła w siłę tą komercyjną i kształciła ludzi aspirujących na prawdziwych fashionistów.
Uczestnictwo może być na różnych płaszczyznach:
- dla młodzieży i osób aspirujących w kierunku fashion najlepszą formą aktywizacji jest udział w wolontariacie ( więcej informacji znajdziecie tutaj) bezpłatna forma aktywizacji m.in. na backstage, sali pokazowej, produkcji, recepcji, press roomie.
-dla mediów, kupców, bloggerów, krytyków, PR oraz fotografów są specjalne akredytacje
-dla osób zainteresowanych wydarzeniem nie wpasowujących się ww grupy organizatorzy przewidują karnety ok. 200 zł za dzień
- jako projektant ( jako zgłoszenie konieczne jest wysłanie kolekcji ok. 15-25 sylwetek dla strefy OFF, ok. 35 sylwetek dla stefy Designer Avenue)
Showroom& Concept Store
Małe przestrzenie sprzedażowe z kubikami ok. 2x 3 metry, do korzystania odpłatnie dla każdej marki, którą zgłosi się odpowiednio wcześnie przeważają młode, niszowe marki z przekroju hand-made oraz start-up, skierowanie większości dla odważnych, artystycznych postaci. Niestety większość marek jest kierowana do buntowniczej część uczestników i proponuje kolekcje street fashion, co determinuje statystyki odwiedzających. Część okupowana między pokazami jest idealnym sposobem na wędrowanie między stoiskami.
Level III basic ++
Organizatorzy zapraszają gości specjalnych z własną kolekcją o ugruntowanej pozycji jak: Dawid Tomaszewski, który powszechnie rezyduje i tworzy w Niemczech. Ostatni kolekcja ukryty pod nazwą "Lithium" była prezentowana w sobotę 19.10. Kolekcja swój zwiastun miała na początek w związku z europejskim finału konkursu Woolmark Company, którego finalistą był projektant.
Od kilku edycji znani projektanci( jak: Paprocki& Brzozowski, Gosia Baczyńska, Bohoboco czy Kupisz), którzy organizują swoje pokazy samodzielnie w Warszawie nie biorą udziału w Alei Projektantów, co w zamyśle koncepcji jest promowanie tych twórców bez własnych sponsorów i popularności. Ciekawym casusem jest Łukasz Jemioł, który regularnie prezentuje kolekcje od niedawana linia basic na Designer Avenue, a linie tradycyjną na warszawskim wybiegu.
Największą popularnością cieszy się After Party we współpracy z patronem medialnym: magazynem K Mag na czele z Mikołajem Komarem. Impreza jest swoistą fashion party w post-indrustialnym przestrzeniach jak Manufaktura czy Stara Szwalnia.
To już kolejna edycja kiedy fashion week kończy się w niedzielę po południu, a wcześniej edycja była zakończona ... wielkim pożegnaniem, a goście wracali w poniedziałek po południu. Teraz każdy od poniedziałku wraca do swoich obowiązku ze stoickim spokojem.
***** C.D.N. ****
Kolejne posty będą dotyczyć tzw. backstage'u pokazów mody oraz co się zmienia z edycji na edycje oraz dlaczego LLP Lot ma swój koncept store.
Jeżeli jesteście Drodzy Państwo w temacie sprawdźcie się czy dacie się zaskoczy, a dla tych, co wciąż chcą poznać lepiej istotę wydarzenia zapraszam do zapoznania się z tekstem. Niniejszy post jest wprowadzeniem do cyklu o modzie polskiej zaczynając od FASHION WEEK POLAND.
Level basic cz. I
Polski Tydzień Mody składa się z kliku części:
- Designer Avenue to bardziej prestiżowa rewia pokazów część dedykowana projektantów z ugruntowaną pozycją na rynku i kolekcjami gościnnymi.
-OFF Out of Schedule to pokazy z mniejszym rozmachem i kolekcjami początkujących projektantów, zaczynają się wcześniej ok 10 h rano. ( Na każdą część pokazową trzeba się zgłosić kilka miesięcy wcześniej z konceptem kolekcji zgodnie z wytycznymi organizatorów. Selekcja projektantów pozwala oszacować kto dostanie możliwość zrobienia pokazu za darmo.)
- wydarzeniami towarzyszącymi są konferencje LetThem Know dla osób zajmujących się biznesem (konferencje płatne), wystawa fotografów mody Young Fashion Photographers Now oraz przestrzenią sprzedażową z kolekcjami młodych projektantów i niszowych marek odzieżowych Concept Store and Showroom. Większość wydarzeń ma miejsce w Łódzkiej Strefie Ekonomicznej w takiej konfiguracji:
Level basic część II
Młodzi ludzie żyją w mediach i szybko dowiadują się o wydarzeniach związanych z modą i show-biznesem, łatwo też identyfikują najpopularniejszych projektantów i ludzi branży. To oni wyłapują must-have sezonu i tworzą rozgłos takiemu wydarzeniu przy wzrostowej tendencji zainteresowania modą. Tydzień mody ma zrzeszać media, twórców, kupców i specjalistów od PR po to, by branża rosła w siłę tą komercyjną i kształciła ludzi aspirujących na prawdziwych fashionistów.
Uczestnictwo może być na różnych płaszczyznach:
- dla młodzieży i osób aspirujących w kierunku fashion najlepszą formą aktywizacji jest udział w wolontariacie ( więcej informacji znajdziecie tutaj) bezpłatna forma aktywizacji m.in. na backstage, sali pokazowej, produkcji, recepcji, press roomie.
-dla mediów, kupców, bloggerów, krytyków, PR oraz fotografów są specjalne akredytacje
-dla osób zainteresowanych wydarzeniem nie wpasowujących się ww grupy organizatorzy przewidują karnety ok. 200 zł za dzień
- jako projektant ( jako zgłoszenie konieczne jest wysłanie kolekcji ok. 15-25 sylwetek dla strefy OFF, ok. 35 sylwetek dla stefy Designer Avenue)
Showroom& Concept Store
Małe przestrzenie sprzedażowe z kubikami ok. 2x 3 metry, do korzystania odpłatnie dla każdej marki, którą zgłosi się odpowiednio wcześnie przeważają młode, niszowe marki z przekroju hand-made oraz start-up, skierowanie większości dla odważnych, artystycznych postaci. Niestety większość marek jest kierowana do buntowniczej część uczestników i proponuje kolekcje street fashion, co determinuje statystyki odwiedzających. Część okupowana między pokazami jest idealnym sposobem na wędrowanie między stoiskami.
Level III basic ++
Organizatorzy zapraszają gości specjalnych z własną kolekcją o ugruntowanej pozycji jak: Dawid Tomaszewski, który powszechnie rezyduje i tworzy w Niemczech. Ostatni kolekcja ukryty pod nazwą "Lithium" była prezentowana w sobotę 19.10. Kolekcja swój zwiastun miała na początek w związku z europejskim finału konkursu Woolmark Company, którego finalistą był projektant.
źrodło: http://www.elle.pl/moda/artykul/fashion-week-poland-10-najlepszych-pokazow-9-edycji |
Największą popularnością cieszy się After Party we współpracy z patronem medialnym: magazynem K Mag na czele z Mikołajem Komarem. Impreza jest swoistą fashion party w post-indrustialnym przestrzeniach jak Manufaktura czy Stara Szwalnia.
To już kolejna edycja kiedy fashion week kończy się w niedzielę po południu, a wcześniej edycja była zakończona ... wielkim pożegnaniem, a goście wracali w poniedziałek po południu. Teraz każdy od poniedziałku wraca do swoich obowiązku ze stoickim spokojem.
***** C.D.N. ****
Kolejne posty będą dotyczyć tzw. backstage'u pokazów mody oraz co się zmienia z edycji na edycje oraz dlaczego LLP Lot ma swój koncept store.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz